måndag 4 februari 2008

Familjen sticka

Ja, hur gick det då med min förstora tröja som jag stickar. Jo, jag rev upp en bra bit. Det blev knappt en decimeter kvar. Nu är jag uppe vid ärmhålet igen. Det blev ett upphåll i stickandet ett tag också eftersom jag tappade lusten lite av misslyckandet. Nu är jag ju tillbaka där jag var nyss så att säga så nu känns det bättre igen.
Stickintresset smittar också. Mannen hittade en beskrivning på en möbiushalsduk. Det lät tillräckligt besvärligt och spännande tyckte han och påbörjade sin stickkarriär. Mysigt att kunna sitta i soffan och sticka tillsammans på kvällen.

11-åriga dottern har börjat sticka tidigare men ville nu sticka något mjukare och som gick fortare framåt. Förra lördagen köpte vi mohairgarn och hon påbörjade en scarf. Hon gör omtag varannat varv och släpper omtagen varannat varv. Dessutom stickar hon med stickor nio så det går ganska raskt framåt.
Sedan återstår två familjemedlemmar. Den minsta har oftst gått och lagt sig när stickeriet breder ut sig i soffan. 14-åringen skakar bara på huvudet och fortsätter att spela Guitar Hero på tv-spelet eller Travian på datorn


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: