måndag 31 oktober 2016

Fri fritid!

Som jag säkert skrivit om tidigare så är jag inte längre ledare för någon scoutgrupp. Jag är "bara" ordförande och styr med en del annat i kåren. Scoutverksamheten tar fortfarande en hel del fritid, men det börjar faktiskt märkas att det är mindre ändå.

Jag har känt att jag har tid att träna, jag har tid att träffa vänner och jag har tid att bara vara. De senaste två helgerna har känts helt oplanerade, så där så att jag kan fundera på morgonen vad jag ska göra. Helt tomma har dagarna förstås inte varit, men ändå har det gått att planera in en spontan fika och liknande. Det känns lite som att jag börjar få upp näsan ovanför vattenytan igen, efter år av fullspäckat schema. Det kan bli för mycket även av det roliga!

Detta är trots att både jag och Mannen förbereder inför ett stort geocacingevent nästa helg, så efter nästa helg kommer det bli ännu lugnare. Inget schemalagt i veckorna och ganska tomma helger ett tag framöver. Så ska det få vara ett tag. Jag ska prova hur det känns och hinna landa i det.

Inga kommentarer: