fredag 3 juni 2016

Kort lägesrapport

Här kommer en kort bloggrapport innan jag tar helg.
Förra helgen var det en av årets scouthögtider, enligt mig. Vårat kårläger för alla scouter i vår kår och vår vänkår i grannbyn. Vi har haft det här lägret ihop i många år och har fått en viss rutin. I år hade vi dragit ner lite på ambitionsnivån och det fungerade utmärkt. Alla var glada när vi avslutade på söndagen.

Under veckan har jag pustat ut efter förberedelser och läger. Dessutom har tankarna börjat flytta sig fram till nästa läger i juli. Jag har också varit på ytterligare ett roligt träningspass och gjort bra insatser på jobbet.

Nu är jag värd en tredagars helg. Jag började med att köpa glass på hemvägen från jobbet och sitta på altan i skuggan en stund. Ser fram emot en helg med bra väder.

Inga kommentarer: