söndag 15 maj 2016

Omväxlande temperaturer

Förra helgen gick jag i kortbyxor. Det var premiär för i år. Då konstaterade vi att värmen kommit väldigt fort.
Denna helgen har jag haft ullunderstället på mig båda dagarna. Och det har verkligen behövts för idag frös jag ändå. Det är snabba väderomslag.
Idag var vi på invigning av en ny geologiutställning vid Viggeby naturreservat ett par mil söder om Linköping. Det var två duktiga personer som pratade och berättade om jordens inre, berggrunden, Sveriges olika bergarter och mest om Östergötlands bergarter. I Östergötland kan man hitta nästan alla Sveriges olika bergarter så det är ett bra område att vara geolog i. Guidningen avslutades med att kommunen bjöd på fika.
Efter att ha stått nästan stilla i nästan två timmar så frös jag så att jag skakade. Jag trodde inte att det var så kallt idag, men det blir kallt av att stå stilla. Vi gick en liten runda och loggade några geocacher innan vi åkte hem. Då fick jag åtminstone upp värmen så att jag inte skakade, men det tog ytterligare någon timme hemma innan jag kände mig riktigt varm.

Inga kommentarer: