fredag 15 april 2016

Mer löpskola

Aj, aj, aj! Jag har träningsvärk i låren så att det är en plåga att gå ner för trappor.

Som jag skrivit om tidigare så går jag löpskola på tisdag lunch på jobbet. Det har varit mycket intervaller, men väldigt roligt. För någon vecka sedan råkade jag få veta att det ska vara löpträning hemmavid på torsdagskvällar. Tisdag lunch och torsdag kväll, det låter ju som en bra kombination så jag anmälde mig.

I går var det första gången. Jag hade ingen aning om hur många som skulle vara med eller vilka. Jag misstänkte förstås att jag skulle känna igen en del ansikten eftersom det är så nära hemmavid. Mycket riktigt så dök det upp väldigt många kända ansikten.

När jag läste om denna löpskolan i förväg så fick jag en känsla av att det var lite lägre nivå än den på jobbet. Det visade sig inte riktigt stämma. Den var ganska annorlunda med mycket teknikträning och en hel del styrka. Styrketräningen märks verkligen i benen idag.

Roligt var det i alla fall, så nu har jag både tisdagar och torsdagar att se fram emot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara bättre med träningsvärk två gånger i veckan än en?/Gunnar

Camilla sa...

Snart är jag så väl tränad att det inte blir någon träningsvärk... Kan jag ju drömma om!