torsdag 12 november 2015

Klädparty

Klädparty har jag inte varit på sedan barnen var små. Jag har haft svårt att tänka mig det, men plötsligt händer det...

Jag fick inbjudan från en kollega till klädparty med "House of Lola". Namnet fick mig att tänka på rysch och pysch som inte alls är min stil. Jag tittade snabbt på deras hemsida och konstaterade att det inte alls var så. Det var vanliga snygga vardagskläder, lite för barn men också mycket för vuxna.

I går var klädpartyt. Det visade sig vara bara en massa kollegor som kom, så det var ju trevligt att ses utanför jobbet. Dessutom var det väldigt fina kläder. Jag konstaterade härom dagen att jag verkligen behövde lite nya toppar. Efter en del provande så bestämde jag mig för tre plagg. En klänning (nu är julkläderna fixade!), en långärmad topp och en långkofta. Jag tvekade länge på koftan, men den var så himla mysig att det fick bli den också. Just nu känner jag mig väldigt nöjd. Hoppas att jag blir lika nöjd när kläderna kommit.

Inga kommentarer: