lördag 24 januari 2015

Vintersport

Nu är det vinter även här i södra delarna av landet (tror man ska säga så, även om det känns som att vi bor i mellersta Sverige). Det är lite lagom med snö och lite lagom kallt så att det inte slaskar. Det gillar jag.

I tisdags åkte vi skridskor med scouterna. Det är 400-metersbanan på friidrottsarenan som har konstis på vintern. Man åker runt, runt, men det är inte alls så trist som det låter. Mörkt och upplyst med belysning så var det riktigt mysigt att åka. Alla scouterna åkte riktigt mycket. Martin och en kompis bestämde att de skulle åka 1 mil. De räknade varv och stannade när det åkt 25 varv.
Jag räknade inte varv utan hade en app som mätte hur långt jag åkte. När jag stannade hade jag åkt 11,3 km. När killarna hörde det stack de snabbt iväg igen för de skulle åka längre än jag. Jag tror att de stannade på 12km. Bra jobbat!

I morse skulle jag skjutsa Cissi och två kompisar till en scoutledarutbildning. Eftersom de skulle till ett ställe som ligger nära en golfbana som har fina skidspår så passade jag på att ta med skidorna och åka dit. Lite blåsigt i början men fina spår. Dessutom är det fin miljö där. Det är ganska kuperat för att vara en golfbana och man åker igenom många små träddungar med mycket ekar. Jag åkte nästan en mil så jag kommer att ha träningsvärk i några dagar framöver. Längdåkning har nog blivit populärare. När jag åkt färdigt var parkeringen helt full. Folk åkte runt och letade efter parkeringsplatser. Så brukar det inte se ut vid skidspåren.

Inga kommentarer: