söndag 24 februari 2013

Lite av varje

Nu tänkte jag att jag ska blogga, men vad ska jag skriva om?

- Ska jag skriva om de nya skidorna som går bra? På gränsen till bakhala, men jag får väl valla lite mer. Bra glid är det i alla fall. Häromdagen åkte de så fort nerför en backe att de glömde svänga och jag hamnade mitt ute i skogen. Klart att det är skidornas fel, för det kan ju inte vara mitt fel! Tur i alla fall att det inte stod några träd i vägen.

- Ska jag skriva om framstegen med köket? Kök är beställt, fyra nya fönster beställda och snickaren bokad. Under kommande veckan ska vi parera ihop allt och se när arbetet kan komma igång. Det känns bra nu för nu är det nästan bara det roliga kvar. De flesta svåra beslut är tagna. Kvar är också att hitta ett snyggt kakel och förstås att leva några veckor utan kök under ombyggnaden, men det känns mest som spännande utmaningar.

- Ska jag skriva om min gamla dator som har lagt av? Fläkten är trasig och då startar inte datorn. Frågan är om jag ska köpa ny fläkt till den gamla datorn och hoppas att det hjälper eller ska jag passa på och köpa en ny dator som jag ändå tänkt göra snart? Och nästa fråga är i så fall vilken dator det ska bli?

- Eller ska jag skriva om att vi har börjat klippa på fruktträden idag? Solen sken och det var inte allt för kallt. Det ger allt lite vårkänslor även om det är ett tag kvar innan man kan prata om vår på riktigt.


Det finns en massa att skriva om, men inte lika mycket tid. Det där blev ändå en sammanfattning av en del av det som pågår här hemma hos mig just nu.

Inga kommentarer: