fredag 28 december 2012

Uteaktiviteter

Ständigt detta problem med att få barnen att gå ut. Jag tycker att man ska gå ut någonting varje dag, men jag lyckas inte alltid med att köra ut barnen varje dag. Jag vet att detta är ett problem som fler föräldrar brottas med.
I går och idag har jag och en annan mamma gaddat ihop oss. Det är ju alltid lättare att få ut barnen när det är kompisar med. Igår åkte vi iväg till isovalen. Jag och den andra mamman åkte runt, runt och pratade i nästan en och en halv timme. Under tiden åkte Martin och kompisen skridskor en lång stund. När de tröttnade på skridskor spelade de curling med snöbollar på en isplätt bredvid isbanan.
Vi hade så trevligt igår att vi bestämde att göra om det idag, men lite annorlunda. Idag träffades vi vid pulkabacken. Pojkarna åkte pulka och lekte bredvid backen medan vi åkte längdskidor. Tyvärr var spåren väldigt isiga så det var inte så rolig skidåkning. Det gled för bra åt alla håll, men vi kom i alla fall ut i en och en halv timme idag också.
Det känns jättekul att vi lyckats slå så många flugor i en smäll. Både pojkarna och vi mammor har kommit ut och rört på oss och dessutom umgåtts. 

Inga kommentarer: