tisdag 10 juli 2012

Mobiltelefoner

Nyligen utökades familjen med ytterligare två mobiltelefoner. Då började vi fundera på hur många mobiler som finns i huset, både de som används och de som inte används längre. Alla hämtade sina telefoner och vi radade upp dom på bordet. Det blev några stycken!

Alla dessa fungerar mer eller mindre och många av dem används. Lite läskigt är det i alla fall med alla apparater som vi "behöver" nu för tiden och de måste hela tiden bli bättre och bättre. "Behovet" ökar hela tiden på något vis. Några telefonbyten är på grund av jobbyten, men det är många uppgraderingar i alla fall.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Jag var så väldigt nöjd med min 3310 och tänkte aldrig att jag skulle behöva något bättre! Jag hade den i flera år, innan den dog efter att ha badat i en snödriva - och vilken sorg att upptäcka att de inte ens fanns att köpa längre vid det laget...
Nu har jag klivit in i smartfånevärlden och tycker att det är min absolut roligaste leksak hittills, men också den dyraste... ;-)

Maud/En bok om dagen sa...

Jag var så väldigt nöjd med min 3310 och tänkte aldrig att jag skulle behöva något bättre! Jag hade den i flera år, innan den dog efter att ha badat i en snödriva - och vilken sorg att upptäcka att de inte ens fanns att köpa längre vid det laget...
Nu har jag klivit in i smartfånevärlden och tycker att det är min absolut roligaste leksak hittills, men också den dyraste... ;-)

(Tredje försöket på ordverifieringen nu... När jag provar att trycka högtalarsymbolen får jag en fråga om jag vill lämna sidan. Det vill jag inte, jag vill bara få den jäkla koden uppläst.)

Maud/En bok om dagen sa...

Kul att den första kommentaren blev godkänd trots att jag fick veta att jag inte klarade av att bevisa att jag inte är en robot.
Ordverifieringar av den typ som blogger har infört är bara för löjligt svårtydda!