torsdag 5 april 2012

Vårbruk

Nu har vårbruket dragit igång. Jag har börjat rensa bort förra årets ogräs i trädgårdslandet. Det är en stor bit gjord, men ändå mycket kvar. Det är inte så roligt jobb, men går ändå lätt för allt ska bort. Det finns ingen anledning att vara försiktig.
Inne har jag börjat sätta lite frön. Det är tomater, basilika...
...mer tomater och grönkål. Grönkålen är det längst bort som bara ser ut som jord. Jag satte de fröna idag så det är nästan bara jord fortfarande!

Jag har sagt till mig själv att jag inte ska ha så mycket i år. Det är lätt att säga men sedan måste jag ju ha lite sånt, lite sånt och lite sånt. Plötsligen blir det för mycket och tålamodet tar slut. Än så länge känns i alla fall läget under kontroll. Nu väntar jag bara på riktiga vårvärmen!

Inga kommentarer: