tisdag 11 oktober 2011

Simning

I dag var det dags för Martins simskola igen, liksom varje tisdag denna termin. I början suckade han, men nu tror jag han har kommit på att det är ganska roligt. Han har lärt sig massor och simmar nu fler simsätt än vad jag gör. Klart att det är roligt när man lär sig och märker att det går bättre och bättre.

Idag före simskolan simmade han ryggcrawl. Då sa jag att så där kan inte jag simma. Jag kan bara simma ryggsim med grodbentag och armviftande. Martin provade och kunde ju simma så som jag gör också. Han blev nöjd och glad att han kunde något som inte jag kan. Den glädjen bjuder jag på!

Förra veckan på simskolan lyckades Martin skrapa överläppen i botten. Hur man kan lyckas att skrapa överläppen så illa utan att få en skråma på näsan begriper jag inte. Senaste veckan har han alltså haft en mörk skorpa på överläppen. Vissa likheter med Hitler! Nu är skorpan som tur var borta och det är bara lite ljusrött märke kvar.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Min dotter lyckades också skrapa i nästan inne i näsan, men ingenting utanpå när hon föll i somras på backen...hur lyckas man? det är otroligt... :) Skönt att simningen gick så bra!