lördag 8 oktober 2011

En vanlig lördag

Denna helgen har jag vikt för att ta det lugnt. Mannen och bilen är bortresta hela helgen. Resultatet är att jag inte kommer så långt, vilket passar mig bra denna helg. Jag ska vara hemma och plocka och läsa och greja och umgås med barnen. Eller som min kollega brukar säga "jag ska vara hemma och titta på mina saker".

Jag började lördagsmorgonen med att sova längre än vad jag brukar. Klockan var nästan nio innan jag vaknade. Jag gick upp och satte på ugnen och tog hand om degen som jag ställde på jäsning igår. Så småningom blev det nybakat bröd till frukost.

Om nån timme ska jag följa med Martin till ridningen. Innan dess blir det en stunds surfande och lite förberedelser av dagens mat. Att ha ridning 12.50 är verkligen heltokigt. Det är för tidigt att äta lunch innan eftersom vi ofta äter frukost lite senare på helgen. Att äta efter blir onödigt sent, i alla fall idag när ingen är hemma och lagar maten. Idag blev det så väldigt sen frukost så idag får det bli kyckling- och pastasoppa när vi kommer hem från ridningen.

När jag nu sitter här och läser bloggar så upptäcker jag att jag fått en Award. Det är Mamma Vilja som gillar min blogg. Kul och värmande! Egentligen ingår det i att få en award att man ska svara på några frågor och skicka awarden vidare, men eftersom jag gjorde det väldigt nyligen så länkar jag bara till svaren.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vilken härlig start på helgen! Nybakat bröd och mys :) Jag lovar att återkomma om Yakinikun stod upp till förvätningarna :)