lördag 2 oktober 2010

Scouting - Filbyterrundan

Idag har jag varit ute och scoutat i det fina höstvädret. Inte för att jag själv scoutade så mycket, men mina scouter deltog i en scouttävling. Det var 11 av mina 20 scouter som var med, uppdelade i två patruller.

Tävlingen var en tipsrunda, blandad med stationer där scouterna skulle göra olika tävlingar. De knöt jätteknopar, staplade torn, parade ihop kottar och löv med rätt träd och några stationer till . Mitt på var det lunch- och lekpaus. Våra duktiga scouter lyckades komma 1:a och 2:a, delad andra plats. Riktigt roligt! Nästa år är det alltså min scoutkår som arrangerar tävlingen.

Våra scouter klarade sig själva så vi ledare kunde hänga med på ledarsamlingen. Vi fick lektips, en promenad och information om det nya scoutprogrammet. Förutom detta så blir det ju en del tid att umgås med andra trevliga scoutledare. Det är avkopplande och trevligt.

Nu ska jag fundera på vad vi behöver för mat och ta en promenad till Ica. Sedan blir det mer tid att umgås eftersom vi ska hem till vänner i kväll.

Inga kommentarer: