fredag 9 april 2010

Helg igen

Så är styrkan halverad här hemma, eller rättare sagt tre-femte-delad för vi har inte klyvt någon av oss. Oj, så krångligt det blev. Hur som helst så har Mannen och Cissi åkt iväg över hela helgen. Vi blev alltså bara tre familjemedlemmar kvar hemma. Lugnt och skönt och lite tomt!

Det bästa med helgen är att jag inte har något planerat, det vill säga inga bestämda tider inbokade. Jag har förstås planerat att göra en massa, men i min egen takt och efter väder och lust. Det ska bli lite trädgårdsarbete, lite städande och en stor omgång lasange.

Jag firade fredagskvällen med att göra en stor grekisk sallad. Jag har varit sugen på det ett tag. Härom dagen var jag i ostaffären och köpte fetaost (och några sorters ost till), så nu var det dags. Smaskigt!

Inga kommentarer: