torsdag 29 oktober 2009

Hemma igen

Med ömma fötter och massor med nya intryck så är vi nu hemma igen från London. Nu har jag gjort storstan för ett bra tag framåt. Jag är igen storstadsmänniska. London är härligt och väldigt smidigt att ta sig runt i, men det är ju människor precis över allt och trängsel på alla turistställen. När man då är fem personer som ska hålla ihop så blir det ganska jobbigt.

Vi har i alla fall haft det bra. Vi sett många av de saker man ska se och en hel del annat också. Vi hittade bland annat ett seriemuseum och ett leksaksmuseum. Båda dom två var ganska små, men framför allt leksaksmueet var kul. Samma dag var vi på Brittish museum och det är ju enormt. Mest fascinerande där tycker jag är själva byggnaden.

En del shopping har det blivit också. London generellt är inte billigt, men sista dagen hittade vi till Primark på Oxford Street och där var det superbilligt. Vad sägs om tre par jeans, två luvtröjor, tre t-shirtar, benvärmare, tygskor (med paljetter), ett antal tights och säkert något mer som jag glömt just nu för ungefär 500:-. Det var så billigt så vi tog ytterligare en runda och köpte ett par tröjor till.

Några bilder kommer kanske i kväll. Nu ska jag till jobbet och njuta av stillheten i mitt eget rum (hoppas jag).

1 kommentar:

Cicki sa...

Vad trevligt det låter. Billiga kläder är ju aldrig fel. Speciellt när man har barn som fortfarande växer....:-)