onsdag 1 juli 2009

På tur med kajaker

När Martin nu är hos mormor och morfar några dagar så passade vi övriga fyra på att paddla kajak. Det är lite lättare att hitta passande kajaker när man inte behöver ha med sig en 7-åring.

Kajaker hyrde vi av kindakajak och paddlade i sjön Lilla Rängen. Vi gjorde lunchstopp vid en badplats och ytterligare ett kort stopp för att fika och bada vid en berghäll. Vädret var bra och vattnet var varmt. Oj, vad solen tar när man sitter på sjön. Jag tyckte att jag var ganska van vid solen, men ändå har jag blivit röd.

Barnen var glada och paddlade på bra, badade, pratade och skvätte mycket vatten. Eftersom det var varmt i sjön så var det bara skönt att bli lite nerskvätt ibland. Det blev en riktigt trevlig tur som jag mycket väl kan tänka mig att göra om på något liknande sätt.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: