torsdag 9 juli 2009

Första födelsedagspresenten

Om ungefär en månad fyller jag jämt. Det gör man ju i och för sig vartannat år, men denna gången går det även att dela med tio.

Alla tjatar om vad jag önskar mig, men jag behöver inget. Livet är bra som det är. Saker som jag vill ha har jag ofta så mycket åsikter om att jag behöver få välja och köpa det själv.

Häromdagen var Mannen och jag inne i en möbelaffär för att titta på skrivbordshurts. Då stod den bara där. Den där fåtöljen som vi tänkt oss. Den log milt åt oss och ville gärna följa med oss hem. Vi åkte hem för att mäta och fundera. Nu står fåtöljen där den ska. Det är min födelsedagspresent från Mannen. I September kommer fåtöljen få sällskap av en likadan som Mannen får i födelsedagspresent av mig. Vi fyller båda år i början på augusti så jag fick min present en månad för tidigt och han får sin en månad för sent. Alltså blir det perfekt i medeltal.

Detta blir vår läshörna där vi kan sitta när barnen och deras kompisar har ockuperat hela soffan och tv:n. Det kommer att bli jättebra för man sitter verkligen skönt i fåtöljen.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Cicki sa...

Grattis i förskott. Fåtöljen ser både skön och snygg ut.

Hans Persson sa...

Och naturligtvis är det nu den fåtöljen som Lilleman (katten) ockuperar, så att den gamla slitna IKEA-fåtöljen strax till vänster utanför bild är numer ledig istället. Dock inte den nya...