fredag 26 juni 2009

Semestern har börjat

Nu har jag semester! Arbetet är avslutat och överlämnat och jag tänker inte gå dit på 6 veckor. Inte för att jag har något emot jobbet, men det ska bli jätteskönt att vara ledig.

Just nu är det väldigt lugnt här hemma för vi har bara två barn hemma. Cissi och en kompis har åkt till min bror med fru i Stockholm. Det är Cissis 13-årspresent från dom. Hon har längtat och sett fram emot att få åka till Stockholm. Idag skjutsade Mannen tjejerna till tåget och såg till att dom kom på rätt tåg. I Stockholm skulle de bli mötta på perrongen.

Några timmar efter att dom åkt ringde Cissi.
- Hej Mamma! Vi gick av på fel hållplats så vi blir hämtade här om två timmar.
Snacka om att mitt hjärta hamnade i halsgropen. Jag gick på det stenhårt, men i själva verket var dom redan hämtade och befann sig i lägenheten. Tokiga unge! Efter det samtalet var planen att kompisen skulle ringa sina föräldrar och dra samma vits. Nu är dom i alla fall på plats och dom kommer att få en toppenhelg.

Mannen och jag tog en cykeltur nu på kvällen för att hitta en ny geocache som någon lagt ut inte allt för långt bort. Perfekt cykelväder. När vi kom fram hittade vi både cachen och en cachare. Trevligt!

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: