fredag 15 augusti 2008

Sommarprataren: Raymond Ahlgren

Jag fortsätter att lyssna på sommarpratarna via 30-dagarsarkivet som finns på internet. Det finns många som är intressanta att lyssna på men idag lyssnade jag på en riktigt bra. Det är Raymond Ahlgren, som jag inte hade en aning om vem det var innan. Han hade sitt program den 23:e juli så det ligger kvar ytterligare drygt en vecka om du vill lyssna. Gör det!

Han pratade mycket om att ta tag i sitt liv eller i alla fall inte gnälla på det för det är du som är regissör och bestämmer hur du vill ha det. Det är inte alltid lätt men det gäller att jobba med sig själv hela tiden. Vi har alla fått olika utgångspunkter, men det gäller att förvalta sitt eget liv. Han hade många olika exempel:
Vill du få bättre kondis så hjälper det inte att köpa gymkort och avundas alla som är så vältränade. Det är bara att sätta igång att göra armhävningarna själv.
Vill du gå ner i vikt så ät mindre och motionera mer. Sitt inte och klaga på din övervikt samtidigt som du stoppar in tårta.
Vantrivs du på jobbet. Gör något åt det och klaga inte bara för det hjälper inte. Söker du nytt jobb varje dag eller utbildning.

Jag kan inte sammanfatta det så att det blir lika bra som när Raymond pratade så lyssna på hans program i stället.

Detta har jag skrivit på jobbet men utanför arbetstid för idag ska jag unna mig att sluta tidigare (nu) för att gå hem och förvalta tiden med mina barn så här sista dagen på sommarlovet. Undra om det är tillräckligt varmt för att åka och bada?

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Hans Persson sa...

Jag hittade just poddcastflödet för Sommar och min läsare fylldes raskt upp med de senaste tre årens sommarprogram.

Det tar nog ett tag att arbeta sig igenom det...

Anonym sa...

Tjabba!
Sitter just nu på jobbet och lyssnar för tredje gången på Raymond. Min kollega kom in med Sommarprogrammet nerbränt på en CD-skiva och jag började lyssna och lyssna. Helt underbar. Hade heller inte en aning om denna man var innan och nu ska jag skicka efter hans bok.
Ha en härlig tid!

Mejsel sa...

Hej! Hittade din blogg när jag googlade på "Raymond Ahlgren", tyckte också att hans sommarprogram var väldigt bra! Ska faktiskt se hans Rock n Soul Experience på fredag, ska bli kul!

Camilla sa...

Lisa: Åh "Rock n Soul Experience" lät intressant. Synd att jag inte bor i Stockholm.