lördag 2 augusti 2008

95-årskalas

Hemma igen efter en tur till min favoritstad Växjö. I går fyllde min mormor 95 år. Det var en riktigt varm dag så det blev födelsedagskaffe i trädgården med släktingar. Dom är gamla allihop så jag, min jämngamla kusin och mina barn sänkte medelåldern ordentligt.

Mormor tyckte att det var trevligt, men lite jobbigt. Tyvärr minns hon knappt idag vad som hände igår. - Är det mina blommor? - Oj, men varför har jag fått så mycket blommor?

Eftersom det är 25 mil till Växjö tog vi det som en minisemester och tältade på ett fint ställe precis vid vattnet i natt. Barnen badade tre gånger i går. Det var verkligen varmt. Idag var det inte lika varmt men ett morgondopp tog dom i alla fall. Vi gick en runda på stan och hälsade på mormor en gång till innan vi åkte hem.

Hemma fanns Henrik som varit hemma själv för första gången över en natt. Huset stod kvar, katten levde och Henrik verkade nöjd när vi kom hem. Han tyckte att det varit lite tomt, men annars gick det bra.

Inga kommentarer: