tisdag 13 november 2007

Puh!!

Nu har jag läst ut en Puh-bok som högläsningsbok. Igen! Tur att jag har tre barn så att jag får läsa böckerna minst tre gånger. Han är underbar Puh. Så här slutar boken:
- När du vaknar på morgonen, Puh, sa Nasse slutligen, vad är det första du
säger till dig själv?
-"Undrar vad vi får till frukost? sa Puh. Vad säger du, Nasse?
-Jag säger: "Jag undrar, vad det ska hända för något spännande idag?" sa
Nasse.
Puh nickade tankfullt.
-Det är samma sak, sa han.

Han lever i nuet, Puh. Han bara är... och äter honung förståss. Ingen planering framåt. Det kanske är så man njuter av nuet? Njuter av vardagen?

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Puh är tveklöst en av de bättre högläsningsböckerna. Det är inte så många av dem som jag frivilligt sätter mig och läser även utan barn, men Puh hör dit.

Maria sa...

Puh och hans vänner har helt klart en skön inställning till livet.