måndag 19 november 2007

Får jag be om lite mer framförhållning

Återigen har jag insett att man inte får vara sjuk om man ska vara sjuk, i alla fall inte om man behöver sjukvård.

Sonen såg lite dåligt vid 4-årskontrollen och går därför på kontroller på ögonmottagningen. Nu är det andra gången som jag har behövt påminna dom om att han ska bli kallad. Nu tror jag att han skulle dit i slutet på sommaren. När jag förra veckan fortfarande inte hade sett någon kallelse så mailade jag ögonmottagningen. Precis som förra gången kom ingen förklaring utan bara ett snabbt mail-svar att kallelse kommer på posten.

Men den här gången fick dom dubbla poäng när jag idag kom hem och öppnade kuvertet med kallelsen. Jag fick titta många gånger på kallelsen innan jag förstod vad det stod. Han har fått en tid idag kl 14.00. Det blev ganska svårt att hinna dit eftersom klockan redan var 16.30 när jag öppnade posten.

I morgon ska jag ringa dom och fråga om vi kan få en tid med lite mer framförhållning, utan att bli bortglömda.

1 kommentar:

Magnus Runesson sa...

Är det inte en fantastiskt sjukvård vi har. För ett tag sedan fick jag först besked om att en besökstid var inställd. Någon dag senare fick jag kallelsen till tiden som blivit inställd.