söndag 13 november 2016

Guldbröllop

Jag minns när jag gick i nian. Jag hade ämnet teknik sist på fredagar. En fredag slutade jag tidigare för att vi skulle åka till farmor och farfar 25 mil bort och fira deras guldbröllop. Då var det mest kul att åka dit, träffa kusiner och fira lite extra. Nu, med åren, så känns det mer och mer speciellt. Att hålla ihop med en "okänd" människa i mer än 50 år är lång tid. Å andra sidan går åren så himla fort och byggs på snabbt.

Vi har nu varit tillsammans i 28 år och gifta mer än 23 år. Det är inte illa det!

Förra veckan firade vi mina föräldrars guldbröllop. Häftigt! Jag tycker faktiskt att det är riktigt häftigt. Det blev en trevlig eftermiddag och kväll med god mat. Gulligast var förrätten som var hjärtformade smörgåsar. Vi passade också på att titta på gamla kort från tiden runt bröllopet.

Dagen efter insåg jag hur dumma vi varit som knappt tagit några kort. Som tur var är det inte 25 mil att åka så jag åkte dit och arrangerade blommor och föräldrar till några fina kort. Kul att ha som minne!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Ja det är så sant! 50 år är verkligen inte illa! Inte heller 28 år!!;)