lördag 27 februari 2016

Shoppingtur

Jag är inte den som ränner runt i affärer varje helg. Jag undviker affärerna tills det är något jag speciellt jag vill ha. Jag skrev "något speciellt jag behöver", men det är ju inte mycket man verkligen behöver. Det går ju att gå runt i de gamla skorna tills de ramlar sönder och använda de slitna jeansen tills det är hål på dem. Tyvärr funkar det ju inte riktigt så när man ska jobba och umgås med folk. Mitt jobb kräver absolut inte några speciella kläder, men jag vill ju känna mig lite snygg och fräsch.

Hur som helst så ville jag nu ha ett par skor och ett par byxor. Denna helgen hade jag inte mycket annat planerat så det fick bli en sväng till stan. Jag drog med mamma som sällskap för det är ju trevligare att ha någon att prata med också. Det blev en lyckad utflykt på många vis. Jag kom hem med två par skor och två par byxor, så jag lyckades ju dubbelt med dagens uppdrag.

Nu har jag provat igenom de nya kläderna här hemma och känner mig jättenöjd. Särskilt nöjd är jag med de nya skorna som inte alls ser ut som de skor jag trodde jag skulle köpa. Jag skulle inte ha blanka skor men trots att dessa är superblanka så blev jag blev kär i dom vid första ögonkastet och jag är fortfarande kär. (Inte lätt att fota svarta saker och inte blir det lättare av att de är blanka, men jag gjorde ett försök.)
Shoppingrundan avslutade med att mamma och pappa bjöd på levergryta. Mumsigt gott, tycker jag. Det är det ingen annan i min familj som håller med om. Jag får passa på att äta lever när de inte är med.

Inga kommentarer: