söndag 27 september 2015

Städa, städa, städa

Idag var det arbetsdag i scoutgården. Det skruvades och fixades, men framför allt rev vi ut allt från materialförrådet. Efter att ha städat ur det tomma förrådet började vi bära tillbaka det som skulle tillbaka. En hel del sorterades bort och kommer att slängas. Några som var med var väldigt bra på att slänga så det åkte både det ena och det andra.

När jag kom hem därifrån och hade slappat en stund så kände jag slängsuget. Jag ville bli av med lite skit hemifrån också. Cissi har länge pratat om att hon vill städa i sitt rum, men inte kommit till skott. Jag erbjöd min hjälp och sa att jag var slängsugen. Hon var lite tveksam till det där med att slänga men vi satte igång att plocka.

Efter kvällsmat försökte vi båda komma undan, men vi tog oss ner i källaren och fortsatte. Efter en liten stund övergick jag till att stryka tvätten i stället och Cissi fortsatte med plockandet i sitt rum som ligger precis bredvid. Det blev i alla fall lite slängt, men framför allt blev det mer undanplockat.

Långt, långt ifrån färdigt både i scoutgården och hemma. Det känns ändå bra att vara igång.

Inga kommentarer: