söndag 21 december 2014

Julförberedelser

 Julstress?

Jag känner mig inte så stressad. Möjligen blev det lite för lite julförberedelser under helgen och möjligen är det onödigt mycket som ska göras den 23:e.

De flesta klappar är inköpta och inslagna. Granen står på plats, men ska kläs också. Det mesta av julmaten är inhandlat. Det som ska lagas måste göras i sista minuten, som Jansson och omelett. Julgodiset är gjort. Om någon har lust att göra något mer så blir det, annars kan det hända att vi gör något mer efter julafton. Det mesta är alltså under kontroll och vi har hunnit slappa en del också!

Julen handlar ju minst lika mycket om att ge som att få. Jag har fixat i ordning och delat ut några julpresenter (som också är tackpresenter) som jag känner mig väldigt nöjd med. Alla innehöll mycket ätbart som alltid går åt. Hembakat och hemkokt julgodis går väl hem hos de flesta? Lite snyggt förpackat är det roligt att ge bort.

2 kommentarer:

Cicki sa...

En riktigt God Jul till dig och din familj. Kram

Anna sa...

Önskar er en riktigt skön Jul :)