måndag 23 september 2013

Livet börjar återvända

När jag gick på hälsokontroll för en månad sedan så kände jag mig frisk och kry. Visst var jag trött ibland, ganska ofta, men det berodde säkert på det ena och det andra. Vid hälsokontrollen konstaterades att jag hade lågt blodvärde (Hb).
Nu har jag blivit utredd för allt möjligt. Fortfarande har ingen förklaring hittats till det låga blodvärdet, men en massa orsaker har i alla fall uteslutits. Idag var jag på återbesök efter att ha ätit järntabletter i nästan två veckor. Mitt Hb har stigit från 97 till 118. Kvinnor bör ha över 120.

De senaste dagarna har jag känt hur orken och lusten börjar komma tillbaka. Då inser jag också att jag mådde nog inte så bra innan. Nu känns det kul att ta tag i saker, inte bara jobbigt. Nu längtar jag inte tillbaka till sängen när jag åker till jobbet på morgonen. Nu går jag och lägger mig på kvällen i stället för att stupa i säng. Nu orkar jag till och med läsa några sidor innan jag somnar. Med en backspegel så kan man tycka att jag borde ha reagerat, men kroppen anpassar sig och man vänjer sig och glömmer vad som är normalt.
Nu ska jag käka järntabletter ett tag till. Jösses vilket energiknippe jag kommer att bli :)

Dags att förbereda morgondagens lönesamtal. Då ska jag tala om för chefen att jag är bäst!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är klart Du är bäst/Mamma o Pappa

Cicki sa...

Vad skönt att det går åt rätt håll. Jag tycker ju redan nu att du är ett energiknippe. Vad ska hända nu när du blir piggare....:-)