söndag 1 september 2013

En bubbla full av tankar

Oj, vilken fullspäckad helg jag har haft. Jag har varit på scoutledarutbildning sedan i fredags. Vi har levt i en bubbla på en ö i Stockholms skärgård. Det har varit helt fullspäckat. Inte så att jag jobbat mig svettig fysiskt, men en massa funderande.

Just nu dunkar huvudet av alla intryck, alla nya upptäckter och insikter. Huvudet är också fullt av en del inspiration som ska användas på mina scoutmöten. Dessutom snurrar tankarna kring min egen utveckling och vad jag ska göra av det. Kan man få träningsverk i hjärnan så kommer jag att ha det de närmaste dagarna.

När jag kom hem så hade jag först ingenting att säga om helgen. Jag kände mig helt tom. Efter att ha fyllt på med mat och fått varva ner lite så for allt runt i huvudet. En massa tankar som behövde formuleras för mig själv och en hel del som jag ville dela med någon nära. Min stackars man fick lyssna på mitt prat i en timme... om människor han inte känner, om mina funderingar, om en massa frågor som inte behöver svar men måste få formuleras.

Just nu återstår huvudvärk och trötthet. Jag ska ta kvällste och försöka ta mig ur bubblan och ladda om för en arbetsvecka i verkligheten.

Inga kommentarer: