onsdag 14 mars 2012

Uppsatser och grammatik

Sitter här och försöker hålla ögonen öppna medan morgondagens mat lagas färdigt på spisen. Det blir risgrynsgröt i morgon. Jag tänkte att det blir smidigt med färdig mat som kan värmas när det passar, vilket troligen kommer bli vid olika tillfällen för olika familjemedlemmar.

I går kväll hade vi en sån där rolig diskussion vid middagsbordet igen. Cissi och Henrik diskuterade hur det var att skriva saker i skolan. Cissi gillar bäst när det är fri skrivning,att få skriva om precis vad hon vill. Henrik däremot vill ha ett ämne som han ska leta fakta om och sedan skriva om. Han tycker inte om att skriva fantasiberättelser. De diskuterade att ha något slags utbyte, men det blir kanske inte så bra.

Som vanligt känner jag mig mer lik Henrik. Jag har också alltid tyckt bättre om att skriva uppsatser om fakta eller om något som hänt i verkligheten (typ som här på bloggen) än att bara hitta på fritt från fantasin. Mannen gick däremot på Cissis linje. 2-2 i den matchen alltså!

Sedan övergick de alla tre till att diskutera fransk grammatik. Då gav jag upp och ägnade mig åt facebook i stället.

Inga kommentarer: