fredag 30 mars 2012

Triathlon

Fördelen med att ha längre till jobbet är att jag hinner se mycket mer. Det är alltid spännande att studera folk och allt annat runt omkring mig.

Igår när jag åkte hem från jobbet såg jag en man som kröp in i bagaget på en volvo. Det var inte en kombi utan ett "riktigt" bagageutrymme och han kröp in helt och hållet. Vad skulle han in där och göra?

Idag när jag cyklade hem kom en ambulans med sirener och blåljus. Jag var på cykelbanan så jag behövde inte fundera så mycket utan kunde titta på hur bilisterna bar sig åt i stället. En bil blinkade mot sidan och körde intill trottoaren så nära han kunde och stannade. Då kör token bakom om honom, mitt framför ambulansen! Ambulansen fick sakta in och nästan stanna för att vänta på att bilen skulle köra om och komma ur vägen. Hur tänkte den föraren?

För övrigt så har jag tränat triathlon idag. Jag cyklade 9,5 km hem från jobbet. Hemma bytte jag snabbt om och gav mig ut i spåret. Jag sprang 6,5 km. Sedan återstod det där med vatten så jag duschade. Det blir väl ett komplett triathlon?

Inga kommentarer: