torsdag 2 juni 2011

Trädgårdslandet

Idag har jag petat ner lite fler av de förgrodda plantorna i trädgårdslandet. Det var hög tid för plantorna att få mer jord att gotta sig i.
Här är fem majsplantor. Förra året var första gången som jag odlade majs och det blev faktiskt några mogna majskolvar. I år ska jag försöka ge dom mer vatten så blir de nog ännu bättre.
Jag planterade också ett 20-tal grönkålsplantor. De flesta ganska små. Detta var en av de större och då har jag ändå fotat väldigt nära.
Sedan tidigare är tomatplantorna och ...

... squashen utplanterad. Squash är roligt att odla. Den växer alltid bra. Plantorna blir stora och kväver ogrädet bra. Det gillar jag.


Det brukar bli otroliga mängder squash så i år har jag bara två plantor med grön squash och två plantor med gul squash. Den gula verkar inte ge lika mycket så det ska nog bli lagom.
Potatislandet har också kommit igång bra. Snart dags att kupa.

Inga kommentarer: