söndag 28 februari 2010

En långhelg hemma

Nu har jag haft tre slappardagar hemma efter fjällsemestern. Jag kan som vanligt inte bara sitta still så jag har kört lite med Mannen för att få det städat hemma, varit på loppisrunda, promenad i Gamla Linköping, spelat spel och tagit årets första joggingtur.

Vi besökte tre loppisar för att leta efter ett litet bord till vår läshörna. Vi vet båda exakt vad det är vi vill ha, men har inte hittat det ännu. I bilen på vägen hem kom jag på att vi har gamla fina sockerlådor i trä som står i garaget. Nu får en av dom med en duk på tjänstgöra som bord tills vi hittar det rätta bordet. Hur tokigt det än kan låta så blev det faktiskt inte så tokigt.

Joggingrundan kändes välbehövlig. Det blir ju en del god mat och fika när man är ledig. Nu har jag ju sprungit en gång så då kan jag väl äta godsaker i flera dagar, eller....

Inga kommentarer: