söndag 28 februari 2010

Böcker

Jag har inte skrivit om böcker på länge. Det betyder inte att jag inte läser, det har bara inte blivit bloggat. Just nu håller jag dessutom på med en bok på nästan 800 välfyllda sidor, så det har tagit sin tid. Jag har ständigt en bok på gång, men läser oftast bara en liten stund innan jag somnar.

Boken som jag läser nu heter Jonathan Strange och mr Norrell av Susanna Clarke. Jag börjar se slutet nu så det kommer en recension så småningom, efter bokcirkelträffen om boken.

Dessutom så lyssnar jag på Svinalängorna av Susanna Alakoski. Det är trevligt med ljudböcker för man kan göra annat samtidigt. Till Svinalängorna har jag kört bil, strukit tvätt och tovat.
Tiden flyger iväg när man lyssnar på en bok samtidigt. Bäst är det nästan att promenera med en ljudbok. Om det är en bra bok så vill jag gå mer och mer. Däremot har jag för nära till jobbet för att cykla med en ljudbok. Det tar bara 15-20 minuter att cykla och den stunden behöver min hjärna vila sig och ställa om sig mellan hemmatankar och jobbtankar och tvärt om.

Inga kommentarer: