söndag 27 januari 2008

Bok i stället för stickning

I går läste jag ut Anna Janssons bok Pojke försvunnen. Den är lika bra som hennes andra böcker. Det är deckare men det finns alltid något inbyggt budskap i boken. Upplösningen blir inte riktigt somman trott. Den som man trott var den onda och sjuka visade sig vara ett offer i stället som ingen trott på. Alla lösa trådar knyts skickligt ihop. Möjligen kan man tycka att lite väl mycket visar sig hänga ihop. Så är det kanske inte riktigt i verkligheten. En bra bok är det i alla fall!

Mitt sticke av tröjan är nu uppe vid ärmhålet. När jag igår började räkna och prova lite nogrannare för att få till ärmhålet så upptäckte jag att tröjan kommer att bli alldeles för vid. Rejält mycket för stor. Jag blev så irriterad så jag lade ifrån mig det igår och läste ut boken i stället. Varför, varför, varför har jag inte mätt nogrannare tidigare?
Nu är frågan om jag ska riva upp allt och börja om. Om jag inte fixar till det så kommer jag inte att använda den och då är ju resent av jobbet onödigt.

Inga kommentarer: