onsdag 14 november 2018

Utelunch

Det finns så många sätt att sätta guldkant på vardagen och det behöver inte ens kosta något.

Idag utnyttjade jag förmånen att ha flextid. Jag tillbringade nästan två timmar utomhus mitt på dagen medan det är ljust, och jobbade sedan lite längre på eftermiddagen.

Framåt lunchtid lämnade jag jobbet och cyklade och mötte en vän som kom cyklande från andra hållet. Vi parkerade cyklarna och gick en promenad i skogen. När vi kom till ett picknickbord satte vi oss och åt lunch. Sedan fortsatte promenaden och slutligen cykletur tillbaka till jobbet.

Väl tillbaka på jobbet kände jag mig nytankad med frisk luft, dagsljus och dessutom god energi från vår pratstund. Härligt att få dela både bekymmer och glädjeämnen med någon som förstår. Det är så häftigt att kunna dela så mycket jobberfarenheter trots att vi jobbar med helt olika saker. Likheterna finns där ändå kring vår personliga utveckling och i att förhålla sig till kollegor, chefer osv i jobbvardagen.

Inga kommentarer: