söndag 19 augusti 2012

Grillfest

Här sitter jag vaken alldeles för tidigt efter gårdagens grillfest. Jag verkar vakna tidigare ju senare jag lägger mig. Det är nog ok idag, men innebär att jag kommer att vara trött i flera dagar efteråt.

Äntligen är det någorlunda ordning på min dator igen. Det har blivit mer och mer virus och annat skit på datorn på sista tiden. För en vecka sedan gav den upp helt och gick inte att använda alls. Nu har min systemtekniker (=Mannen) grejat med datorn så nu går den igen.

Just nu är Martin iväg på upptacktsläger inför höstens karateträning. Det kändes lite osäkert innan för han känner inte så många andra barn där och visste inte alls vilka som skulle följa med. Han var ändå positiv till att åka. Jag skjutsade honom till bussen igår förmiddag.
I går kväll hade vi grillfest i vår trädgård. Några timmar efter att gästerna kommit och både jag och Mannen hade hunnit dricka lite alkohol så ringer Martin. Hjälp, tänkte jag, behöver vi hämta honom nu när ingen av oss kan köra bil!
Jag svarar och hör: "Hej! Jag har haft jätteroligt. Vi har haft 6-kamp, paddlat kanot och ätit tacos. Nu ska vi äta hamburgare och vi fick slänga vår lagledare i sjön för att vårat lag inte vann...."
Så bubblande härligt. Jag bara log stort!

3 kommentarer:

Mamma Vilja sa...

Åh, vad härligt!

Trillingnöten sa...

Låter verkligen härligt!

Cicki sa...

Vad roligt att Martin trivde så bra att ni kunde njuta av en trevlig grillfest.

Här har det också fortsatt med datorgöra. Sambon upptäckte att Norton lagt beslag på 125 GB alldeles själv. Vi fattar inte hur det gått till. Nu är i alla fall Norton avinstallerat och ominstallerat. Skönt, nu hänger sig inte allt med jämna mellanrum som det varit en längre tid.