torsdag 23 augusti 2012

En vanlig torsdag

För några dagar sedan när jag satt på altankanten och skrapade potatis så trodde jag att det var sista gången för i år. Riktigt så var det inte. Idag satt jag på altankanten igen i eftermiddagssolen, men denna gången snoppade jag krusbär. Krusbären var nästan övermogna. Jag plockade i alla fall en del som ska in i frysen.

Just nu har jag beslutsångest för vad jag ska göra resten av kvällen. Det är inte bra med fritid, det ger beslutsångest! Jag skulle kunna göra äppelmos på alla äpplen som just nu rasar ner från trädet. Jag skulle kunna stryka en del av alla kläder som samlat sig i strykhögen. Jag skulle kunna träna. Jag skulle kunna handla och laga mat för det är märkligt tomt i frysen. Jag skulle kunna hänga i soffan. Beslut, beslut!!

Jag börjar med att laga kvällsmat tills resten av familjen kommer hem så får vi se vad som händer sen.

Inga kommentarer: