onsdag 29 februari 2012

Klädbekymmer

Nu har jag lyckats kravla mig ur värsta sjukhålan och har hankat mig fram ganska bra idag. Det var i sista sekunden eftersom jag ska börja på nya jobbet i morgon. Inte kul att behöva börja med att sjukskriva sig. Nåja, nu ser jag ut att slippa det i alla fall.

Senaste veckan (och kanske längre än så) har jag gått runt och myst i någon skön fleecetröja eller liknande. I morgon är det väl dags att leta upp något snyggare att ha på mig. Jag förde detta på tal vid middagsbordet i kväll och genast hade barnen förslag. De tyckte att jag borde ha dräkt med skjorta och slips.
- Njae, sa jag, då känner jag mig inte hemma.
- Du ska inte känna dig hemma sa Martin. Du ska känna dig som att du är på jobbet.
En stunds funderande och Martin kom på det...
- Du kan ha bröllopsklänningen. Du ska ju vara fin!

Jag skulle vilja se chefens min i morgon när jag glider in i bröllopsklänning, som dessutom säkert inte går att knäppa igen i ryggen (fukt i garderoben, ni vet).

Inga kommentarer: