lördag 4 oktober 2008

En sång från mitt hjärta

Såg ni Lilla melodifestivalen? Jag hörde inte alla låtar. Den första hela låten som jag hörde var Linns låt "En sång från mitt hjärta". Hon sjunger om saknaden efter sin vän som tog livet av sig. Hur kan en 14-åring ta livet av sig? Livet har ju knappt börjat. Jag har svårt för att fatta det, men vet att det inte är helt ovanligt. Hur gör man som förälder för att se om ens barn mår dåligt? Man kan ju inte skydda dom från allt ont och all olycka. Det gäller väl bara att lära barnen att livet inte är en dans på rosor, i alla fall inte en dans på rosor utan taggar.

Både texten, låten och framförandet var så fint. När jag svalt några gånger kunde jag bara konstatera att om inte hon vinner så är det något fel. Henrik och Cissi protesterade och tyckte att jag inte hört alla låtarna. Det spelar ingen roll, sa jag.

Som tur var fick jag rätt. Hon vann!

Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
jag måste lämna en kommentar, Linn Eriksson gjorde sin låt kanon, och med tanke på allt hon har gått igenom. så är de bara ett tecken på att hon har en enorm styrka.. hur kan ja veta det? jo, för att jag känner henne... eftersom vi är syskon...

det här är bara början för henne.
mvh / hennes enormt stolta strorasyster Hanna

Anonym sa...

yeees!
när jag hörde linns låt så visste jag att hon skulle vinna asså jag gillar inte svensk musik men linns låt va ju så j_vla bra!
hon rockar!

Anonym sa...

Hej, ved nogen (evt. den stolte storesøter) om man kan/må komme i kontakt med Linn.. Jeg blev simpelthen så rørt af sangen og vil blot fortælle hende dette, samt høre om hvor den fåes på engelsk.. Skriv evt. til tine@storvask.dk

Mvh
Tine fra Danmark