söndag 12 oktober 2008

En härlig höstdag

Ohh ytterligare en otroligt härlig helghöstdag. Jag har varit ute flera vändor idag och sedan in ett tag, men jag kan inte hålla mig inne när det är så underbart väder. Denna energikick behöver jag verkligen för att orka med dom kommande mörka dagarna.

Sånna här dagar är utmärkta för att höstrusta trädgården. Jag har rensat upp i en rabatt som inte har använts på ett par år. Det var väldigt lättrensat på ett sätt, bara att gräva bort det översta lagret där gräset växte tätt. Jag har fått för mig att jag ska ha ringblommor i den rabatten nästa år. Dessutom har jag räfsat ihop en del höstlöv och klippt på en buske plus lite annat plock här och där.

Nu är det hög tid att ta reda på vad jag ska göra med mina kålrabbi som växer i trädgården. Är det någon som har något förslag?

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: