onsdag 1 februari 2017

Nu börjar det nya året!

Kan man pausa ett tag och bara ignorera att tiden går? Jag vet inte om man kan, men jag gjorde så i alla fall. Jag hoppade över januari månad. Jag har jobbat och levt som vanligt men inget bloggande och inget tränande. Jag bestämde mig, tvärt emot alla andra som ger nyårslöften när januari börjar, att när februari börjar då börjar mitt år. Jag har alltså levt en månad utan dåligt samvete för att jag inte tränar och inget dåligt samvete för att jag inte bloggar och en del annat har jag också struntat i.

Nu är det första februari och mitt nya år börjar. Gott nytt år!
Träningen struntar jag nog i ett tag till. Det får räcka med rejält med vardagsmotion och långa promenader eller liknande på helgerna. Bloggandet däremot ska jag smyga igång igen. Till och från så har jag faktiskt saknat det.

Hur firade jag då min första dag på mitt nya år? Tja en vanlig onsdag så det blev till att jobba. Vanlig arbetsdag med vanlig matlådelunch och inga extravaganser till fikat heller. Efter jobbet handlade jag mat och lagade extra god kvällsmat. Jag har varit sugen på stuvade makaroner och köttbullar (hemgjorda förstås) i flera dagar så det blev det idag. När Henrik ätit upp suckade han tungt över att han var mätt men ville ha mer. Vilket I-landsproblem! Jag tog det som ett högt betyg för maten!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Skönt att bara skippa en månad! Speciellt januari! Jag kör också träningsuppehåll ett tag då och då. Kroppen får vila lite, man stressar mindre att hinna med att träna...tror man blir lite starkare när man sen börjar träna igen!