torsdag 8 september 2016

Snart helg igen

Nu är det snart helg igen. Förra helgen var det scouthajk med 110 scouter vid vår scoutgård från fredag kväll till lördag lunch. Uppskattat tror jag, i alla fall det jag har hört efteråt. I söndags var det styrelsemöte på scouterna, men sedan tänkte jag att jag inte skulle scouta på hela denna veckan... Trodde jag ja!

Jag har i och för sig inte varit iväg så mycket men det har varit en del mailande, summerande efter hajken, uppdatering av hemsidan och justering av styrelseprotokollet. Jag är i alla fall väldigt nöjd med att inte vara ledare det här läsåret. Jag har varit scoutledare i 12 år och känner mig ganska färdig med det. Just nu får det räcka att vara ordförande och så kan jag hoppa in lite här och där om det behövs. Det är lite extra mycket nu vid uppstarten av terminen, men det kommer att bli lugnare på min scoutfront under det här läsåret.

En arbetsdag kvar och sedan avslutar jag veckan med afterwork med kollegor. Det ska bli trevligt!

Inga kommentarer: