tisdag 16 oktober 2012

Middagstips

Ibland får jag idétorka när det gäller att hitta på mat. Det händer förstås inte er andra...
Om du ändå skulle vilja ha lite nya matidéer så kan du titta på denna hemsidan. Det är 18 veckomenyer med recept till alla förslag. Menyerna är en bra blandning av kött, fisk och vegetariskt. Det verkar vara ganska lättlagad mat.

Jag tänker inte följa menyerna vecka för vecka utan har plockat ut ett antal tips som jag kommer laga de närmaste veckorna, blandat med egna favoriter. De tre senaste dagarna har det blivit mat från hemsidan. I söndags åt vi fläskfilégratäng med curry och banan och ris till. I går åt vi panerad spätta, zuccinigratäng och potatismos. Idag åt vi Thailänds kycklingsoppa. Till soppan följde jag inte receptet så noga utan tog röd currypasta i stället för chili och de andra kryddorna. Dessutom tillsatte jag risoni för att få soppan lite matigare.

Hittills efter dessa tre dagar känner jag mig mycket nöjd. Det har blivit god mat som alla i familjen uppskattat. Det är bara att fortsätta med de övriga recepten!

Inga kommentarer: