tisdag 22 april 2008

Kör försiktigt

Denna veckan är det polisens hastighetsvecka så kör försiktigt. Jag antar att polisen planerar sina uteveckor efter vädret, eller vad tror ni. Första vårveckan är här och då ska polisen vara ute på alla vägar och kolla hastighet och nykterhet, bra planerat.
I måndags morse blev vi stoppade. Mannen fick blåsa och körkortet kollades. Undra hur många onyktra de hittar på en måndagsmorgon? Inte oss i alla fall.

I helgen kom jag igång med att gräva runt i trädgårdslandet och få bort ogräset som kommit igång att växa. Jag är absolut inte färdig, men skönt att ha kommit igång. Rabarbern växer så det knakar. Till helgen är det dags att börja skärda dom första späda stängerna. Annat som växer så det knakar är mina pumpa- och zucchiniplantor som jag förgror inne. Hur ska jag lyckas ha dom i fönstret i ytterligare några veckor?

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Som du kanske sett på min blogg dröjer det lääänge än innan det är dags för något riktigt trädgårdsarbete för oss. Sverige är verkligen avlångt!