lördag 2 september 2017

Bomässa i Vallastaden

Bara några kilometer ifrån mig så invigdes idag bomässan Vallastaden 2017. Det har byggts och byggts. Mycket har varit avspärrat in i det sista för området är inte helt färdigbyggt. Det har alltså inte gått att få någon riktig känsla för hur området blir förrän idag när mässan öppnade.

Jag var nyfiken och passade på att åka dit redan idag. Jag och en kompis tillbringade sex timmar med att strosa runt mellan husen och gå in och ut ur olika visningslägenheter. Vi hann förstås med en lunch och en fika också.

Jag var egentligen mest intresserad av att titta på olika kul inredningar och smarta lösningar inne i lägenheterna, men blev mest positiv över den mysiga stämningen och lugnet mellan husen. Innan har det känts som att husen var staplade på varandra utan minsta andrum, men så var inte känslan idag när det kommit dit plattläggningar, gångar och planteringar. Det fanns måna hus och lägenheter som jag skulle kunna tänka mig att bo i.

Något som var roligt med inredningarna var att mycket var återanvänt, inköpt på loppis eller plockat i naturen. Det fanns förstås dyra designade möbler också, men huvuddelen kändes ändå som att det skulle kunna hamna i mitt hem. Det måste inte vara jättedyrt för att bli snyggt!

Mässan ger lite dubbla känslor. Det ger inspiration och jag blir sugen på att göra fint hemma och att tänja lite mer på gränserna. Samtidigt när jag kom hem igen så är det ju så att nya stylade lägenheter är snygga (inte alla, men många), men mitt hem är mitt hem och det är helt ok som det är. Jag ska bara smyga in lite mer natur och lite mer växter.


Inga kommentarer: