torsdag 22 januari 2009

Inte säsong för tomater

Vi handlar nästan all mat i vår närmsta ICA-affär. Det är nära (gångavstånd) och smidigt. Med en ryggsäck och två tygkassar så får man med sig rätt mycket hem.

I förra veckan fick vi ett brev att vi är en bra kund och att fick en låda körsbärstomater. Det var en kupong som vi kunde lösa in mot tomaterna. Det är ju trevligt när affären vill ge mig saker, men jag tycker ändå att det är dumt att uppmuntra till att äta tomater i januari. Det kan ju knappast räknas som en grönsak som är lämplig att äta denna säsongen. Jag äter i och för sig lite tomater även i januari, men väljer ofta vitkål och morötter i stället.
Hur som helst så tyckte jag att detta gav en felaktig signal om man i nästa andetag vill hävda att ICA tänker på miljön. Jag skrev till kundtjänst och påpekade detta. Nu har jag fått ett svar.


Tack för att du har hört av dig till oss! Vi har skickat dina synpunkter vidare inom ICA. Det är av största vikt att vi får veta vad våra kunder tycker om oss och vår organisation. Det hjälper oss att såväl utveckla som förbättra både våra produkter och vårt arbete.
Det är ett ganska intetsägande svar, men det står ändå attt dom ska föra min åsikt vidare inom organisationen. Jag hoppas att det är fler kunder som påpekar sånt här för det är ju så vi kan få till en förändring.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: