söndag 11 januari 2009

Underbara Jonas Gardell

Jag har inte tittat på Stjärnorna på slottet förut, men igår var det Jonas Gardells dag så då ville jag titta. Tyvärr missade jag första halvtimmen. Idag gick programmet i repris på SVT24 så nu har jag sett hela programmet. Om du missat programmet så går det som repris den 15/1 också.

Jonas är så bra, så klok och så intressant att lyssna på. Jag tycker bara bättre och bättre om honom. Jag har varit på flera av hans föreställningar och dom är så superbra. Man skrattar hejdlöst, men ändå är det något mycket tänkvärt som han vill förmedla. Jonas har skrivit och gjort mycket bra, men här valde jag något som har med julen att göra. Något som vi här hemma ofta citerar. "Jag lovar att den [granen] kommer att välta", "Vem tuggar åt mormor" och "...om det här hade varit en pjäs av Jonas Gardell...".

Sätt dig till rätta och lyssna på "Mormor Gråter" skriven och läst av Jonas Gardell.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: