söndag 18 januari 2009

Stressa av

Idag har vi haft en riktig slappardag allihopa. Vi har sovit länge, slappat, ätit rester och spelat ett par spel. Nu i kväll spelade vi Twister. Det är riktigt kul och jobbigare än vad man tror. På bilden ser det fortfarande ganska välordnat ut, men det kan bli väldigt rörigt med armar och ben huller om buller.
I natt hade jag en sån där irriterande natt när alla tankar for runt i hjärnan och absolut ville bli tänkta på just när jag ville sova. Så här i dagsljus så är det ju inga jätteproblem, men vid tre på natten så blir varje litet problem enormt. DN har idag en artikel om stress och störd nattsömn. Jag tycker att det var en intressant artikel med några handfasta råd.

Bland annat ska man bryta ner sina mål. Målet "att röra sig mer" är för luddigt för att kunna leva upp till. I stället kan man bryta ner det "långpromenad onsdag och söndag". Det tycker jag låter som en bra ide. Med fasta dagar när man ska göra saker så behöver man ju inte gräma sig över att det inte blev någon promenad på fredagen. Det där ska jag fundera över för att hitta hur jag ska bryta ner mina mål. Jag ska försöka undvika att fundera över det mitt i natten.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: