måndag 5 januari 2009

Dags att ta på stegräknaren igen

Jag har skrivit förut om stegräknaren som jag använder ibland. Den blir använd i perioder. Just nu har den vilat ett tag, men det är nog dags att ta på den igen. Den är bra som peppare för att ta en extra promenad när man ser att det inte blivit så många steg en dag. Jag har många gånger funderat över vad min cykling till och från jobbet motsvarar i steg. Nu har jag hittat den här sidan där man kan omvandla olika aktiviteter till steg.

Det var intressant att mina 30 minuters cykling ger ungefär lika många steg som knappt en timmes gymnastik i normal intensitet. Så för vikten och hälsans skull så är det lika bra att cykla till och från jobbet i ur och skur som att gå på gympan. Å andra sidan kan det kännas skönt att köra slut på sig på ett gympapass ibland. Det är avkoppling för hjärnan.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: